torsdag 25 mars 2010

Ett påsk kort är gjort

Fick hem tre helt underbara stämplar som jag beställt från Magdas scrapbooking.
Har letat efter en butik som hade alla dessa tre stämplar och nu hittade jag dom hos Magdas :o)
Stämplarna är från Magnolia och här har jag då maskart ihop alla tre till en lite större stämpel.
I botten har jag använt ett ljusare gult cardstock. Över det har jag använt ett mörk grönt cardstock som jag har stansat kanterna på med Martha Stewarths stans.
Tre påsk fjädrar fick ligga bakom motiven samt ett litet nät.
På vänster sida så fick det bli tre gula rosor och gröna blad samt lite pärlfloss.
Påskliljorna har jag lackat med tre d lack för att det ska ge en liten glansig yta.
Motivet är först färglaggt med Pro markers och sen mcp tekniken.
Å så var det dags att visa kortets insida med.
En ganska enkel insida men ändå något litet extra som man blir glad över.
Detta kort har jag skickat in till Pysseltagens månadsutmaning.
Sen ska det skickas vidare till en vän som fyller år som hjälpt till med tips till barnens nya rum.

Ha det så bra allihop och tack för att just du tittade in här hos mig.

Kram Louise



4 kommentarer:

Eva J sa...

Hejsan
vilka underbara kort du har gjort och maskningen är grymt snyggt gjord. Läckert!!! Stämplarna är ju jättesöta och kul att kunna använda dem tillsammans.Hoppas ni har det bra och här hemma längtar vi till träffen.
Ha det gott
Massor med kramar Eva

Cath. sa...

Det här har jag ju kikat på i en annan blogg, men det är fortfarande superfint!
Kram och trevlig helg!

Anneli sa...

Så snyggt påskkort och vilka härliga stämplar. Mönsterpappret är snyggt köpte det förra året hos Gunilla, men har inte hittat det i år.

Kraaaaaam Anneli

Wildärtan sa...

Ojojoj så påskigt och läckert!