tisdag 10 maj 2011

Har provat en ny vikning

 Har sett denna stjärn vikning på en del bloggar nu och då måste jag ju bara prova.
Är så roligt att prova nya saker. Passade dessutom perfekt nu när jag har en vän som fyller 75 år.
Tror att detta kort kommer passa henne perfekt.
Kortet är en triangel när man börja vika och sen blir det en stjärna.
Papprena kommer från Pion desajn. Har använt fram och baksida.
Har ett vanligt card stock som grund.

 En liten när bild på dekorationen. Har stansat ut blommor och sen satt ihop.
Samt en fjäril och några pärlor.

 Så här ser kortet ut när det är uppvikt. I mitten kan man då skriva sin hälsning.
Eller varför inte på dom små sidorna där jag satt blommorna och bladen.
Det är ett kort man kan göra mycket med och sånt är roligt.

 Baksidan av kortet.
Tycker pappret var lika fint på bägge sidorna.
Hae stämplar små blom buketter på varje ytter kant.

 Bild på mitten flickan. Tycker det gamla huset var så fint.

Här har jag då stämplat en blommbukett samt skrivit handgjort och mitt namn,
Nu hoppas jag hon får en bra dag när hon fyller och att hon tycker om mitt kort.

Tack till alla som besöker min blogg och ämnar alla goa kommentarer.
Det är så roligt och det värme verklien att just du kommer hit.

Många Kramar Louise


12 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Ett helt underbart,fantastiskt kort du har gjort, detta måste du lära mig när vi träffas....

Jätte impad

Krammmmmmm
//anneli

Lena sa...

Vilket underbart kort du har gjort. Så snyggt dekorerat. Det är superkul att testa nya vikningar. Ha en bra dag. Kram Lena

Christina sa...

Wowwww Louise this is absolutly stunning! Love it! Also great style!
Hugs Kristel

Maria sa...

Oj, så fint! Det var en spännande vikning. Och du dekorerar så härligt. Det är klart att mottagaren blir jätteglad! Ha en fin dag!

Annelie sa...

Ett väldigt fint kort Louise!
Det ser riktigt kul ut att göra, det måste jag skriva upp på min "vill göra lista" :)
Ha det bäst!
Kram Annelie

Louise sa...

Åhhhh...vad läckert Louise! :)

Riktigt spännande vikning och de här pappren från Pion har jag aldrig sett förut, måste vara från en tidig kollektion :)
Underbart!
Din kompis kommer bli såååå glad!

Kram!

Eva J sa...

Detta var makalöst fint, så fina papper och dina blommor så vackert dekorerat. Mottagaren kommer bli så glad. Vikningen får du lära mig när du kommer, vi längtar så
kram kram

Eva sa...

Jag har sett många stjärnkort i andra bloggar och varit sugen på att testa. Men ditt kort var något extra, så himla fint sammansatt, så nu har du inspirerat mig till att jag MÅSTE prova.
Ha det gott, ses på torsdag.
Eva

Unknown sa...

Superfint kort och rolig vikning.

Kram Ingela

Ann-Charlotte's blogg sa...

Hej Louise!
Ljuvligt stjärnkort du gjort, underbart dekorerat, din vän kommer
att bli stormförtjust.
Har tittat runt lite i din blogg och tittat på allt fint du skapar!
Skall bli roligt att följa dig.
Passar på att tacka för att du vill fira mitt 1 års jubileum hos mig!
Kram Ann-Charlotte

Susy sa...

Jätte vackert!

KRAM SUSY

Annelie sa...

Hej!
Tack för dina fina ord, blir så glad : )
Du vilken rolig vikning, å snyggt blev d också!!!