torsdag 28 juli 2011

Bröllops kort

 Hej på er alla scrap vänner där ute i sommar Sverige.
Har knappt inte scrappat något allas i sommar förutom några beställningar.
Annars har det varit fullt upp med våra två stugor och allt allt annat som hör sommaren till.
Men i dag nu när det har regnat hela dagen så tänkte jag att jag ska göra ett blogg inlägg.
Jag bjuder även denna gång på ett bröllops kort.
Ville skapa i nästan helt vitt för att få det så stil rent som möjligt.


Det här är dekorationen som sitter på det band som håller ihop hela kortet.
Satte en lite större blomma i mitten och sen blir det mindre och mindre storlek.


Så här ser hela kortet ut när man har dragit av bandet som håller ihop kortet.
Har använt Martha Stewarts stansen med hjärtanen på alla kanterna.

 Här på bilden har jag vikt upp hela kortet. Stämpeln är från Magnolia.

 Sidan sär stämpeln sitter ser ut så här i när bild.
Även den har jag färglaggt i nästan bara vita nyanser.

 Hela kortet uppvikt och tagit uppifrån. Så man ska se hur det verkligen ser ut.

Å till sist en bild även på baksidan på kortet.
Satte en spets på denna sida så även den skulle se vacker ut.

Många har frågat om jag har en mall till denna vikning men det har jag inte.
Ska ändå ge mig på att försöka förklara hur jag gör och så hoppas jag ni förstår på ett ungefär.
Det är väldigt enkelt inget svårt alls.

Jag använder mig av två cardstock som botten. Längd 30 cm och höjd 15cm
Sen mkera jag ut mitten på det ena cardstoket.
Å så mäter jag ut så det blir en fyrkant som mäter 15*15 cm. Precis som ett vanligt kort.
Där efter  vikar jag in så det blir som två dörrar på kortet.
Sen tar jag det andra cardstocket och gör lika dant med.
OBS Detta måste vikas lite större eller lite mindre än den fyrkanten som är på förra cardstocket.
Det ska sen limmas ihop där fyrkanten är och då får ni två dörrar till.

När jag stansar ut så gör ni den yttersta först.
Sen får ni själva avgöra hur ni ska stansa ut den andra om ni vill ha stansade kanter vill säga.

Inte så lätt att förklara allt men jag tror nog att ni hänger med rätt bra eller i allafall
får ett hu om hur jag har gjort.

Nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig sommar.
Har varit väldigt dålig på att besöka era blogga nu i sommar hoppas ni förlåtter mig för det ;o)
Lovar att åter komma mer till hösten.

Många Kramar från
Louise

19 kommentarer:

Unknown sa...

Sååå... romantiskt och vackert. Jag gillar vita bröllopskort. Vikningen är också så trevlig att jag nog måste testa den. Jag önskar dig en fortsatt skön sommar.

Kram Ninni

onkis sa...

Oj vilket vackert bröllopskort!
Vilken spännande vikning,jättefint.

Susy sa...

Louise!
Dig har jag saknat så mycket!
Kul med ett inlägg från dig och verkligen ursnyggt kort!

KRAM SUSY

Marita Johansson sa...

Ett väldigt snyggt kort och en spännande vikning

Christina sa...

Woww this is absolutely stunning Louise! Really love it!!
Hugs Kristel

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig bästa Louise vännen:)

WOW VILKET MAKALÖST UNDERBART VACKERT BRÖLLOPSKORT:) Detta kommer uppskattas mycket det är jag hundra på:)Så himla valarbetat och gillar hur du har använt dig av blommorna:)

Tänker på dig och SAKNAR DIG massor men denna tiden så har man mycket annat för sig så är det:)

Har nyligen kommit hem från en helt underbar Segelsemester i Stockholms skärgård:)
Vi hade så himla tur med vädret så är så himla glad, tacksam och nöjd:) Veckan vi fick var helt super underbar:)
Det finns lite bilder från vår segel semester som jag har lagt ut på bloggen om du vill titta:)
Å kan du tänka dig segelbåten har även ett pyssel bord så jag kan även pyssla när jag är i väg på sjön ha ha ha:) Visst är det underbart:)

Ha en underbar fredag och helg och ha det bäst:)

Massor med kramar från Lilla vännen Inger:)

Louise sa...

Meeen....så läckert Louise!! Älskar den monochroma känslan med allt det vita :) Sååå coolt!
Du är så duktig! Spännande vikning :) Tack för alla länkar, fina kommentarer och tutorials du ger mig :) Du är en stor inspiration! Tack för att du finns :)
Kram och trevlig helg :)

Eva sa...

Vilken tur att du är tillbaka på bloggen...undrade lite vart du hade tagit vägen...Kortet är helt ljuvligt på alla sätt, vikningen, bandet runt och självklart ditt skapande. Fantastiskt fint!
kram Eva

Lene sa...

ÅH så snyggt och romantiskt kort!
Denna vikning har jag aldrig testat, är den svår?
Ha en skön helg och var rädd om dig1
Kram lene

Susy sa...

Du har något att hämta i min blogg, Louise!

KRAM SUSY

Anneli Mellstrand sa...

Kortet är så vackert ,jag gillar när det mesta är vitt.......
Vikningen är så kanon så jag måste nog göra något sådant kort ......

<var rädd om dig
//anneli

Pillan sa...

Så fint bröllopskort!! Tack för kommentaren inne i min blogg, den värmde!! När jag skulle publicera kommentaren blev det tydligen något strul med blogger, för det du skrivit försvann tyvärr... :(
Kram, Pillan

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej själv på dig Louise vännen:)
Tusen tack för titten hos mig så snällt av dig:) Å alla fina snälla ord värmer mycket och jag är mycket tacksam för dom:)

Ja vår Segelsemester var helt underbar, det fattades inte något och inget att klaga på alls:)

Är jätteglad över att läsa att ni också är nöjda med er semester det är du/ni verkligen värda:)
Det låter som ni också hade det super mysigt:)

Du ska inte alls tänka på att du ska bli bättre att hälsa på mig på bloggen vännen:) Man hälsar på när man har tid, ork, lust och möjlighet min vän:) Tänk inte på det snälla! Livet går upp och ned och känner själv nu på sommaren att det är mycket annat. Sen så går det även i perioder för mig att i bland så måste jag ta en paus så vi har alla våra perioder där vi har "semester" från bloggen och bloggandet.

Önskar dig en underbar måndag och vecka var rädd om dig!

Ha det bäst och massor med kramar från Lilla vännen Inger:)♥

Lilla Pyssel Inger sa...

Ha ha ha vilken tankeöverföring vad KUL:) Du skrev till mig när jag skrev till dig så underbart lustigt:)

Å tack snälla vännen för dina ord igen kan inte säga annat en att jag blir JÄTTEGLAD och JÄTTETACKSAM för dina ord:)

Jag sover väldigt dåligt och lite så mycket av mitt pyssel blir till tidligt på morgonen eller på natten när alla andra sover!

Men du har rätt det tar tid och jag lägger mycket möda och jobb på dom saker jag gör:) Vill att dom ska bli så bra det vara går:)

Ha det bäst igen min vän och MASSOR MED STORA KRAMAR från din lilla vän Inger♥

Karin sa...

Hej! Sååå himla himla vackert kort du har gjort! Verkligen romantiskt! Jättefin vikning som jag måste testa.. Tusen tack för dina söta ord inne hos mig, blev så glad.
Ha en härlig dag!
kramar Karin.

Eva sa...

Tack snälla goa för besöket igår. Hoppas mamma och du får glädje av kopparna!
kram Eva

Marie Eriksson i Bredbyn sa...

Jättefint kort !! Spännande vikning //Marie

Carina sa...

Såååå fint och romantiskt kort, vackert:) Ser även många andra alster som är jätte fina i din blogg. Hoppas att du haft en bra sommar.
Kramar

citronlime sa...

Sååå himla fint kort...!!! *tappat hakan*
Måste absolut försöka mig på den vikningen :)

Ha en fortsatt härlig dag i solen :)
Kramar