tisdag 9 augusti 2011

Present påsar

 Sitter som bäst och förbereder för Öland skördefest nu.
Å just nu har jag fått totalt dille på sånna här present påsar.
Jag viker dom själv i stället för att köpa. Går hur bra som helst. Å då blir dom helt handgjorda med.
Dom är hur enkla som helst att göra.
En av påsarna har jag använt mig av ett cardstock som grund. Det är när papprena är för tunna.
Men är det ett tjockare dubbelsidigt papper så är det bara att ta bara pappret.
Då får ju påsen en mycket snygg insida med direkt.

På översta bilden är det två påsar i gammeldags stil som jag har gjort.
Rivit och chalkat kanterna samt lagt liter glitter lim på.

 Här ser ni två andra varianter som jag gjort.
Ängla påsen kan man använda både till jul eller något annat.
Dekorationen är små rosor som jag satt ihop till ett hjärtan.
Har dekorerat väldigt enkelt för papprena är så fina i sig.
Varje påse har en egen liten tags så den som ger bort påsen kan skriva en liten hälsning på den.
Påsen sett rån sidan. Tyckte att detta papper var så fint så det fick bli änglar på hela.
Men med ett cardstock i botten eftersom pappret var tunt.

För er som ska besöka Ölands skördefest så finns jag i Ventlinge.
Norrgårdens Grönsaker.
Under Skördefesten klär dom in större delen av maskin hallen med halmbalar.
Sen ställer konstnärer, hantverkare och många många fler ut på dessa balar.
Ett av dom stora ställerna under skördefesten.
Här finns även en majslabyrint man kan gå i.
Året Ölands by/socken ligger bara ca 1 mil norr i från där vi fins.
Ventlinge ligger på södra Öland.

Nu önskar jag alla en riktigt trevlig dag och var rädda om er.

Många Kramar
Louise

15 kommentarer:

Christina sa...

This looks really beautiful Louise!! Love it!
Hugs Kristel

Susy sa...

Underbart vackra påsar!

KRAMIS SUSY

Anneli Mellstrand sa...

Jättefina påsar, något att lära ut på Söndag kanske ?

kram
//anneli

Frideborg sa...

Bedårande små presentpåsar.
Kram Marina

Lena sa...

Jättefina påsar du har gjort. Så söta! Jag brukar besöka skördefesten och har sett en som brukar sälja kort. Det är kanske du då! vart brukar du hålla till och sälja? Funderar på att ta en tur i år igen. Kram Lena

Eva sa...

Åhh så fina dina påsar blev, riktigt proffsiga och som du säger...hantverk hela vägen.
Ser fram emot att lära mig dem:)
kram Eva

Annelie sa...

Åh vilka jättefina påsar, helt underbara är de!!
Vad kul att du ville vara med i min blogcandy, har lagt undan 3 lotter med ditt namn på :) Lycka till!
Kram Annelie

Pillan sa...

Kanonfina påsar du har gjort! Har du någon mall till dem?
Kram, Pillan

Louise sa...

Hej Louise :)
WOW! De här är ju så otroligt vackra, vilka underbara vintage bilder, det är ju så man blir rent sjuk ;)
Snyggt darling :)
Kram

Unknown sa...

Så underbart söta presentpåsar.
Kram Elin

Lene sa...

Hej Louise! Så underbara påsar! Lite försiktigt frågar jag om du vill dela med dig av mallen?
Ha en bra dag!
Kram lene

Mia sa...

Meeen, Louise så superfina påsar.
Klart inspirerande, Tack.
Ha det så gott, Mia

Ann-Charlotte's blogg sa...

Ååh vilka vackra presentpåsar Louise, hoppas det går bra för dig på skördefesten!
Nu är jag äntligen tillbaka från min långa ledighet, har tittat runt lite i din blogg och såg att du gjort en förklaring hur du gör dina vackra bröllopskort, skall se om jag inte kan göra ett efter din beskrivning! Lovar att tala om hur det blir.
Ha det gott!
Kramar Ann-Charlotte

Susanne sa...

Hej Vännen!
Va flitig du har varit på sistone... dessa underbart vackra påsar får du gärna lära mig på söndag :) Dina dopinbjudningar blev så fina...
Syns imorgon, kramizar

Pysselbus sa...

Ville bara kika förbi och tacka för gulliga kommentarer på min alster på Hobbyhärvans blogg... Gissa om jag är glad att jag gjorde det!!! Vad mycket fint du gör!! Wow! De här påsarna är superfina och korten med din vikning här under är fantastiskt vackra!! Här måste jag kika in fler gånger!! Och hälsa din dotter och gratulera - en mycket fin vinst och ett väldigt kärleksfullt och fint kort!


Kram
Linda