söndag 29 januari 2012

Lite blandat


Var ett tag sen jag bloggade nu.
I dag blir det ett lite annorlunda blogg inlägg.
I fredag så bakade Emilia bullar för första gången. Dom blev så goda kan jag lova.
Dom har nämligen hemkunskaps läxa med olika saker i hemmet att göra.
Måste erkänna att jag älskar dessa läxor ;o)
Kul när barnen får lära sig något dom verkligen ha användning för i livet.

Bilden är lånad från Ticnets sida.

I går hade vi beställt biljetter till Karlsson på taket som spelade i Kalmar salen.
En helt underbar föreställning.
Har ni möjlighet att åka någonstans och se den nu i Sverige så gör det.
Barnen bara älskade den.
Dom är så duktiga dom som spelar där.
Markollio gör rollen som Karlsson och han är som klipp och skuren för den.


Som ni har märkt har jag inte bloggat så mycket på sista tiden och tiden har inte räckt till.
Mycket av min tid just nu går åt att planera och ta emot anmälningar till våra scrapträffar under våren.
Kunde inte tänkt mig att intresset var såååå stort som det har varit.
Kan säga så mycket att ni kommer inte bli besvikna på dessa träffar.
Vi kommer berätta mer under första träffen och även bjuda på en del överraskningar.

Har ni inte anmält er ännu och vill vara med så gör det.
50:- kostar det som en engångsavgift. att vara med på alla våra 5 träffar.
Pengarna går till att köpa in maskiner och saker till träffarna som man sen får låna.

Har du inte anmält dig till första träffen nästa lördag 4/2
Gör det innan onsdag den 1/2
Så vi vet hur många som kommer på träffen.

Varmt välkomman till er alla.

Tack till er alla som tittar in i min blogg och lämnar en kommentar,
det värmer mycket att läsa era snälla ord.

Många Kramar
Louise



4 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Gu´så bra att eleverna får lära sig vardagssysslor och ha läxor i det. Toppen. Det ger många föräldrar en "skjuts" också. Och vi är så olika. En del får alltid vara med hemma, andra får aldrig. Roligt när man hamnar på en föreställning som är så bra. Har varit med barnbarnen på några och man blir som barn själv då.
Söndagskram från Eva

Pillan sa...

Vilken duktig dotter du har... bullarna ser jättegoda ut!!
Du har en utmaning att hämta inne hos mig!! :-)
Kram

Susy sa...

Åh Emilia vad duktig du är!
Nu blev jag så sugen så jag också satte igång och baka bullar!!!!

KRAM SUSY

Eva sa...

Heja Emilia...vilket bakproffs du är!
Ses på lördag
kram Eva