onsdag 21 mars 2012

Jackert card



Har titta på denna vikning länge men inte kommit på hur man gör.
Sen frågade jag min goa vän Lilla Pyssel Inger som jag sett den hos.
Fick då denna länk av henne.

Jag har inte gått efter hennes mått utan bara titta på hennes bild och gjort mina egna mått.
Jag har använt mig av ett mörk brunt cardstock som kavaj.
Skjortan är vitt cardstock.
Som väst har jag tagit ett mönster papper som jag tyckte passade ihop med färgerna.


Så här ser kortet ut när man öppnar det.
Slipsen är ett vanligt brunt band som jag tagit.
Sen har jag knytit en slips knut med det.
Klockan som sitter i fickan är en charm och som länk är det pärlband.
Har skuggat kantena på fickorna så dom ska synas lite bättre.


Mer när bild på insida och framför allt en närbild på klockan.


Ja så blev det bloggat två gånger denna veckan.
Är nöjd med detta kort och det är jätte roligt att prova på något nytt.
Det var ett jädrans pill jobb att få till det när man inte använde dom mått.
Men för att vara mitt första så blev jag rätt nöjd med det.

Önskar er alla en bra vecka.

Många Kramar Louise

14 kommentarer:

Eva sa...

Det är bara såååå himla snyggt!!!
kram

Susy sa...

Så himla coolt, men ser svårt ut!

KRAM SUSY

Lene sa...

Så snyggt kill kort!
Kram lene

Nettan sa...

Åh, så fint! Funderade på ett sånt i höstas men tyckte det verkade för pilligt. Nu blev jag ju inspirerad att pröva.

Pillan sa...

Wow vilket läckert kort!!
Kram

Maria sa...

Superläckert kort! Det får jag nog öva på, så kanske jag kan göra ett sådant till Fars Dag. Du inspirerar verkligen! Njut av våren!

Lena sa...

Du har lyckats jättebra. Snyggt mönstrat papper du använt. Jag har gjort ett sånt kort. Men lyckades inte få till någon slips. Men det har du gjort så fint. Ha det gott. Kram Lena

Pysselbus sa...

WOW!! Vad läckert det blev!! Har inte sett dessa med slips men det var ju hur snyggt som helst!!


Kram
Linda

Galenskap och lite allvar sa...

God morgon!
Du har gjort det IGEN!! Wow, vad snyggt. Kanon med slipsen oxå!
Kortet ser ut att vara till en riktigt läcker gentleman...

Tack för dina goa kommentarer...du är oxå underbar vännen!

Ha en härlig fredag!
Kramelikram Veronica

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära Louise vännen:)

Vad bra du lyckades med detta kortet det blev SUPER LÄCKERT och du fick med så underbara färger och detaljer:)
Helt perfekt och mottagaren kommer bli SUPER GLAD och SUPER NÖJD :):):) Perfekt blev det :)

Å du vännen jag har jättedåligt samvete för att jag har inte svarat dig på det meddelandet jag fick på facebook :( Men det är som du själv skriver att tiden räcker tyvärr inte till allt!!! Tiden bara rusar i väg för mig och jag fattar inte att det redan är lördag igen !!!
Men jag tänker på dig vännen och har inte glömt bort dig jag lovar!!!

Vilka trevliga ord du hade lämnat kvar om mina Nobless askar blev JÄTTEGLAD ska du veta:) TUSEN TUSEN TACK :) DU ÄR ALLTID SÅ HIMLA SNÄLL OCH GOD :)

Önskar dig en riktig trevlig lördag /helg och hoppas att solen lyser på dig:)

Var rädd om dig och glöm inte att göra det som är bäst för dig själv vännen !!!!

STORA Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Ann-Charlotte's blogg sa...

Hej söta Louise!
Vilket ursnyggt kort och läckert.
Du har fått till det så snyggt med MP till västen och klockan coolt.
Ha en underbar vecka!
Kramar Ann-charlotte

Chris_P sa...

Åhhh så himla fint du har fått till det!! Jättesnyggt! Det är roligt att göra dom där korten men detta måste vara det snyggaste jag sett!

Karin sa...

Woaw, vad läckert. Perfekt till en "karl". Så läckert med slipsen och klockan.
Ha en bra vecka! Kram Karin

Emma sa...

Sååååååå rackarns SNYGGT!