tisdag 17 april 2012

Påsk presenter


Påsken är nu över sen ett tag tillbaka.
Tänkte visa några av dom påskpresenter jag gjorde i år.
Skulle egentligen haft dom här äggkartongerna som det ligger 4 ägg i,
men dom är inte lätta att hitta.
Så det blev ägg kartong med 6 ägg i.
Å dom som fick dom blev nog ännu gladare eftersom det får rum med i denna kartong ;o)


Denna karton blev den första jag gjorde.
Har använt mig av cardstock, pion desings papper, spets och andra dekorationer.
Riktigt roligt att göra.
Får nog blir några nästa år med.


Även inne i kartongen på locket fick det bli en påsk hare.
Att för att göra en trevlig insida med.


Så här blev nästa kartong. Denna har jag lagt ner lite mer jobb på.
Men det är väldigt roligt att göra olika varianter på alsterna.
Även här är det pion designs papper som kommit till användning.
Stansan som jag använt mig av kommer i från Martha Stewarts.


 Så här ser asken ut från ovan.
Tycker text stämpeln är så fin och en häftig påsk tupp på med.


Ja då har jag bloggar mina påsk askar med.

I dag har vi lite sol men kall blåst här på Öland.
Hoppas snart att värmen kommer tillbaka.

I eftermiddag ska vi in till sjukhuset med dottern på en av alla kontroller hon måste gå på. 
Dottern har diabetes så det blir ett antal sjukhus besök varje år.
Tänk om hon kunde bli av med denna sjukdom.
Men tyvärr så blir hon aldrig det utan kommer få leva med den hela sitt liv.
Har man en gång fått diabetes 1 så får man alltid leva med det eftersom insulin produktionen helt försvunnit i hennes kropp.

Ha det nu så bra och var rädda om er.

Många Kramar Louise

13 kommentarer:

Ann-Charlotte's blogg sa...

Vilka häftiga äggkatonger, otroligt fint dekorerade och vackra papper, gillar din fina trekantsask förstås med den söta bilden, alltid lika smakfullt och vackert när man tittar in hos dig.
Hoppas du får en fin dag ihop med din dotter (trots läk.besök)

Kramisar Ann-Charlotte

Karin sa...

Tänk att en äggkartong kan bli så fin! Trevlig påskpresent :)
Hoppas allt beöket med dottern går bra, kram Karin

Mahlin78 sa...

Riktigt fina påskpresenter du fixat!! Men allt du rör vid blir ju så galet fint :-)Kul att träffas i lördags, om än alldeles för kort :-/ Men - nu laddar vi för nästa träff! Hoppas allt gick bra på sjukhuset!
Stor kram

Susy sa...

Vilka underbart fina äggkartonger!

Ha det bra, vännen!

KRAM SUSY

Nettan sa...

Vilken fin ide! som vanligt är du ju superduktig på att dekorera. Naturligtvis gillar jag den rosa bäst. Diabetesen är livslångt och det är inte alltid sonen gillar läget med den, beror mycket på hur allt annat runt omkring är. Hoppas det gick bra på läkarbesöket.

Majsan sa...

ÅÅH vilka underbara äggkartonger du gjort, så snyggt dekorerade, superfina, måste nog ta och göra några nästa år =).

Ha det så gott!!

KRAM MAJSAN

Louise sa...

Hej Louise!
Åh, vilka underbart vackra påskskapelser! Riktigt romantiska o shabby Chica :) Jag älskar de där pappren också - sååå snygga!
Du är bäst!
Kram

Pillan sa...

Kanonfina äggkartonger!!

Marita Johansson sa...

Fantastiskt fina äggkartonger
Kramis

Susanne sa...

Åhh så fina dina äggkartonger blev... den rosa blev min favvo.... Hoppas också att det gått bra hos doktorn idag. Snart kommer det väl tabletter istället för sprutor, kanske underlättar för Emilia. Ha en fortsatt fin vecka!!! Kramizar

Eva sa...

Wow jag gillar dina äggkartonger, synd att påsken är över för jag blev jätteinspirerad att testa detta. Föll allra mest för den rosa...
Hoppas det gick bra på sjukhuset och hälsa pluttan!
kram Eva

Lena sa...

Tänk att en äggkartong kan bli så fin! Du har gjort ett bra jobb med dom, superfina! Hoppas det gick bra med dottern hos läkaren. Så himla tråkigt när barn drabbas av diabetes. Ha det gott. Kram Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära söta gulliga Louise vännen :)

Tänk att äggkartonger kan bli så grymt snygga du har verkligen lyckas förvandla dom till helt underbara mästerverk :) Älskar dom du vet hur du ska göra och du vet hur du ska få det till :)

Ditt val av färger och dekorationer gör du perfekt du har verkligen ögat för vad som blir bra och snyggt i hop:)

Ha ha ha du är jo så himla gullig och god :)
Fasen vad jag skulle önska att allt jag rör vid blir till guld för då skulle jag kunna köpa allt jag önskade mig på pyssel shopping listan :):):)

Blir SUPER GLAD över att du gillar det jag gör och jag UPPSKATTAR verkligen när du har hälsat på hos mig och lämnat spår efter dig :)

Det är bra tack snälla för din omtanke ska precis uppdatera bloggen men något nytt och hoppas att du kommer gilla även detta !!!

Hoppas att allt är bra med dig och att du mår bra !!!

Önskar dig ALLT DET BÄSTA min kär vän :)

MÅNGA STORA VARMA BAMSE KRAMAR från din lilla vän Inger ♥


Kramar Louise