torsdag 29 november 2012

Vitt bröllops kort


Bara några få dagar kvar nu innan december.
Vart man än går nu så hörs det julmusik och julen lyser överallt.
En mysig känsla faktiskt.
Skulle det nu bara komma lite snö med så vore det pricken över i
för att få den riktiga mysiga jul känslan.
För det här vädret med regn och rusk det klara jag mig utan.
 
I dag tänkte jag från gå julen liten och visa ett bröllops kort.
Kortet är helt i vitt och som ni säkert redan vet så älskar jag verkligen att jobba med helvita kort.
På framsidan har jag lagt en spetsband med rosor.
I varje ros sitter det en vit pärla.

 
Här har jag valt en enkel stämpel i en utstansad dies.
Dekorerar med vita hjärtan.
 

Så här ser kortet ut när man öppnar det.
Självklart fortsätter vi bara med helt vitt igenom hela kortet.


Tagen som finns inuti kortet.


 
Utsidans baksida på kortet.
Även den sidan har fått en liten vit spets bård överst.
 
Alltid bra att ha bröllops kort på lager.
 
Nu hoppas jag att ni alla får en skön första advent på söndag.
Själv ska jag på våran sista scrapträff för denna terminen på lördag.
Håller på och fixa lite med julmys så alla ska för känna av lite jul känsla mm.
Vi får väl hoppas dom gillar min lilla överraskning.
 
Tänk att vi nu haft dessa träffar snart i helt år. Tiden går verkligen fort när man har roligt.
Å det bästa av allt är att vi fortsätter även i vår med dessa träffar.
Man får så mycket i utbyte när man får träffa andra som har samma hobby.
Ett råd till alla: Vill ni också ha scrappträffar där ni bor?
Ta då kontakt med vuxenskolan som vi gjorde.
Sen samlar ni ihop alla dom som ni vet vill vara med och scrappa och ha roligt tillsammans.
Lova att ni kommer inte ångrar er.
 
Ha det nu gott och var rädda om er.
 
Många Kramar
Louise
 
 
 
 


5 kommentarer:

Pillan sa...

Så fint bröllopskort du har gjort!! Låter spännande med överraskning på lördag... vi syns då!

Lene sa...

OMG så vackert bröllopkort, tack för inspiration.. så fint du använd dessa fina dies1
Ha en underbar 1:e advent min vän!
Kram Lene

Ann-Charlotte's blogg sa...

Wow vilket underbart vitt bröllopskort...sagolikt...
Kramis

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Ett otroligt vackert bröllopskort! Så vackert det var med rosbandet och allt annat. Blir inspirerad till ett liknande nästa gång jag ska göra bröllopskort.

Ha en fin 1:a advent, här kom lite, lite snö för en stund sedan men inget som syns på marken....
Kram
Carin

Majsan sa...

ÅHH jisses sååå himla vackert, helt otroligt snyggt :)

KRAM MAJSAN