fredag 25 januari 2013

Dop kort

 
Just nu scraplusten på topp och det tillverkas det ena kortet efter det andra å det känns otroligt skönt.
Denna gången blev det ett dop kort.
Fick för ett bra tag sen några bilder med Teddy Boo från en vän. Men dom har blivit liggande där och jag har inte vetat vad jag ska göra med dom.
Förra veckan fick jag syn på denna lilla söta nalle och kände att nu var det dags för honom att hamna på ett kort.
Nallen var verkligen rolig att måla.
 
 
På ena sidan satte jag rosor samt en fjäder under för att få lite liv i det hela.
 
 
Här har vi då den lille krabaten i mitten.
Denna gång blev det en lite blå nalle.
Runt om blev det ett vitt pärlblom band.
Under själva bilden har jag knutit en dubbel rosett.
Nallen har även hamnat bakom ett gelatin blad så han får som ett fönster.
 
 
Bild på den dubbla rosetten.
Ett vitt band och ett annat vitt band men med hjärtan på i silver.
 
 
Insidan av kortet.
Diesen är från Memory box om jag inte mins helt fel.
Pappret är från Maja design.
 
Önskar er alla en mycket trevlig helg.
Kram Louise

6 kommentarer:

Anna sa...

Vilket superfint kort! Härliga färger och ett urgulligt motiv. :)
Kramis

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Ett sådant fint kort och motiv! Bra idé att dela på den runda kransen och placera på var sin sida inuti....

Ha en fin helg!
Kram
Carin

pojjo sa...

Fantastiskgt fint kort :D

Ann-Charlotte's blogg sa...

Hej vännen!
Tack gulli dig för att du tar dig en titt in till mig emellanåt och skrivet så fint.
Bara älskar detta söta dopkort med nallen bakom glasrutan av gelantin blad, gör snyggt!
Ha en riktig fin vecka!
Många Kramar
Ann-Charlotte

Annelie sa...

Vilket ljuvligt dopkort, så gulligt motiv!
Önskar dig en riktigt bra ny vecka!
Kramar Annelie

Unknown sa...

Underbart kort med en urgullig nalle och så fint kombinerat med alla detaljer. BRAVO!!!

Kram