måndag 14 april 2014

Copic kurs för Christina



Söndagen den 6/4 var det äntligen dags. Så som jag och dottern hade längtat.
Christina från Malmö hade kommit upp till Kalmar,
 för att hålla dom två första kurserna i Copic målning.
Det var mycket att lära men så spännande.

 
Några av deltagarna valde att bara gå kurs ett och andra gick båda.
Christina var en mycket bra lärare och mycket trevlig.
 
 
Alla är så koncentrerade så vissa stunder kunde man höra en knappnål falla.
 
 
Jag och dottern försöker måla så bra vi kan.
Denna bild har jag fått låna av Christina.
 
 
Här är vi som valde att gå bägge kurserna.
Här står vi med beviset för att vi har gått steg 1 och 2.
Denna bild har jag fått låna av Christina.
 
 
Sen vi kom hem har jag tyvärr inte hunnit måla alls så mycket som jag önskade.
Men lite har jag målat i alla fall.
Detta bi har jag tränings målat på.
 
 
Dotter har målat desto mer.
Tycker hon är jätte duktig.
Så jag är en mycket stolt mor.
Dottern var väldigt glad över att kunna gå kurserna och att hon fick lära sig måla.
 
Nu ser vi fram emot steg 3 och 4 till hösten.
 
Tack än en gång Christina för en trevlig tid i Kalmar,
samt för lånet av bilderna.
 
 
Det var lite från mig.
Önskar alla en mycket bra dag.
 
Kram Louise














2 kommentarer:

Fia73 sa...

Åh vad duktiga ni är. Vad har du/ni färglagt med tidigare?
Själv målade jag först med promaker men målar numer endast m distresser.

Louise sa...

Hej. Kul att du hittat hit. När vi började med scrapbooking var det nästan bara promakers man hörde talas om. Så det målade vi länge med. Sen började vi måla med mcp. Ibland grundade vi med promakers och ibland var,det bara mcp. Nu kände vi att vi ville prova något helt nytt. Vi är jätte nöjda. Men det tar länge innan jag är duktig. Dotter älskar att måla och så fort hon hinner så målar hon.