söndag 18 januari 2015

Bra och ha kort

 I dag är det dag för ett blogg inlägg hos Moa pyssel.
Hoppa över dit och kolla in alla nyheter som börja strömma in.
Denna gång tänkte jag visa ett kort som kan vara bra att ha.
I bland kan det vara kul att skicka ett kort till en vän utan andledning och då kan detta passa.
I botten valde jag ett lila cardstock.
Mönsterpappret kommer från Maja design.
Vikningen är ett cris cross kort.


 
Denna gång passade jag på att blanda lite olika dekorationer.
Den stora blomman kommer i från Prima och heter Prima - Exotic Gardenia South Paciffic.
Två lite större rosa rosor kommer i från Wild Orchid Craft
Dom små vita heter Sweetheart Blossom. Mycket söta och lätt att dekorera med. 
Även dessa är från Wild Orchid Craft  
 

Stämpel motivet denna gång kommer i från  Saturated Canary.  
Just den stämpel som jag har använt heter Honey.
Jag har färglagt henne med copic marker.
Färger som jag använt är följande.
Hud: E 11-21-00, Kinder RV 21.
Hår: E 47-44-43-42-55
Tröja: V 99-95-93-91
Strumpor: V 17-15-12
Kanin: V 17-15-12-000
Har tyvärr glömt skriva upp vad jag har på kjolen och skorna.


 
Så här ser kortet ut som är ner stuckit i själva över kortet.
Disen vet jag tyvärr inte var i från den kommer. Har fått låna den av en vän.
På disen har jag fäst lite pärlor från Joy. Spellbinders som jag använt heter Timeless Rectangel
 
 
Nu önskar jag alla en bra dag och hoppas jag kunna ge er lite inspiration.
 
Kram Louise


Inga kommentarer: