tisdag 7 april 2015

Grattis kort

 Fick en förfrågan om att göra ett grattis kort med ett tema.
Temat var sjömän, hav, resor, samtidigt skulle det ha med det hotellet paret skulle bo på.
Å hur får man fram detta i all hast. Är inte dom vanligaste sakerna och inget jag brukar ha hemma.
Men efter att rotat runt lite så hittade jag lite saker som jag tyckte kunde passa.
Så här blev mitt kort.
 
Hittade ett papper med en kartat på så det rev jag ut Spanien i från.
En charm som ett skepp fick passa bra.
 
Från ett klipp ark hittade jag denna bild men jag förstärkte den med en krona och en nyckel.
Rev kanterna och sen chalkade jag dom .
En gammal säkerhetsnål som jag har haft liggandes fick också hänga på kortet.

 
Ytterligare en bild från ett klipp ark.
 
 
Detta skepp hittade jag på ett papper så det klippte jag ut.
Är perfekt att ta olika bilder från olika papper.
Man kan få ihop riktigt snygga detaljer på så sätt.
 
 
Kortes insida.
Även här har det fått bli en bit av en karta.
Snäckor.
Fjärilarna har jag stämplat dit.

 
Denna bild var egentligen tänkt först att jag skulle haft på framsidan men så tänkte jag om.
Å då passade den bra här på insidan i stället.
 
Önskar en riktigt bra dag
 
Kram Louise


1 kommentar:

Susy sa...

Så himla läckert!
Underbart!!!

Önskar dig en bra dag min vän!

KRAM SUSY